De stopzetting van de afdeling ‘grootkeuken’ in de school het Heilig Hart van Maria  te ’s Gravenwezel betekende meteen ook het einde van het zelfbedieningsrestaurant

Dit was een serieuze streep door de rekening voor een aantal senioren die aan een democratische prijs van een lekker maaltijd genoten.

De CD&V-fractie binnen de OCMW-raad kaartte dit probleem aan.

‘Onze omliggende gemeenten Brasschaat, Schoten en Wijnegem bieden diverse mogelijkheden aan, Schilde kan hierin niet achterwege. Wij zijn dan ook zeer tevreden dat de OCMW-raad gisterenavond op onze vraag beslist heeft om dit waardevol initiatief verder te zetten’, zegt Marleen Struyf (CD&V-raadslid).

‘Vanaf oktober kunnen alle Schilse senioren in de cafetaria van Het Molenerf aan een democratische prijs in gezelschap komen tafelen’, zegt Hans Hanssen (OCMW-raadslid en CD&V-lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.

‘Het nieuwe ontmoetingslokaal aan het Molenerf leek ons de meest geschikte locatie. Voorlopig zal gestart worden met een aanbod van 2 dagen per week vanaf oktober 2018. Indien dit succesvol is, gaan we het aanbod uitbreiden’, zegt Walter Casteels (CD&V-raadslid).