Op vrijdag 8 februari luidde CD&V-Schilde-’s-Gravenwezel het nieuwe jaar in met een receptie voor alle leden in Brasserie Mano op het Schildestrand. Ondanks de verkiezingsnederlaag op 14 oktober, waarbij de pletwals NVA-VLD in Schilde over CD&V rolde, maakt CD&V zich op voor een compleet nieuwe start.

Onder het toeziend oog van Erik Block, Schotens CD&V lijsttrekker en voormalig schepen, mocht elk lid een stem uitbrengen voor de vernieuwing van het CD&V-bestuur in Schilde.

De 54-jarige Patrick Van de Wauwer, vader van Vlaams parlementslid en senator Orry Van de Wauwer, werd met unanimiteit van stemmen verkozen tot nieuwe voorzitter van de lokale CD&V afdeling in Schilde. Patrick is ondernemer en daarnaast ook voorzitter van de UA-alumnivereniging Alechia. Ondanks zijn drukke bezigheden ziet Patrick deze nieuwe uitdaging met enthousiasme tegemoet. Hij kan daarbij ook rekenen op een gemotiveerd bestuur met gemeenteraadslid Hans Hanssen als secretaris en Rob Belmans, gewezen diensthoofd Financiën in Zoersel, als penningmeester.

Ook de CD&V-jongeren kozen hun nieuwe voorzitter. Marlies Sysmans wordt de  nieuwe jongerenvoorzitter en heeft zich tot taak gesteld de jongeren uit Schilde en ’s-Gravenwezel te motiveren met een nieuw en eigentijds solidair verhaal.

CD&V zou CD&V niet zijn als ook niet de voormalige voorzitter, Walter Cautereels niet uitgebreid in de bloemetjes zou worden gezet. Walter was gedurende 8 jaar voorzitter. In vaak moeilijke omstandigheden wist hij het CD&V-schip op koers te houden. Bij wijze van erkentelijkheid werd Walter het ere-voorzitterschap aangeboden.

CD&V belandde is Schilde weliswaar in de oppositie, maar neemt met deze vliegende start de handdoek weer op voor een stevige en slagkrachtige oppositie.