Infoavond goedkope energie

maandag, 1 oktober, 2012
Infoavond goedkope energie

Infoavond goedkope energie JONG CD&V Schilde – ’s-Gravenwezel - 23 augustus 2012

Schildese gezinnen besparen op energiefactuur dankzij JONG CD&V

Voorbije donderdag organiseerden de jongeren van CD&V Schilde een activiteit rond goedkope energieleveranciers. Na een algemene inleiding door federaal volksvertegenwoordiger Jef Van den Bergh zochten de jonge CD&V’ers uit welke energieleverancier het voordeligst was voor de aanwezigen. Zo konden enkele gezinnen tot meer dan 400 euro besparen op hun factuur.

Vooraf werd aan de aanwezige gevraagd om hun laatste energiefactuur mee te brengen naar de activiteit. Op basis van het energieverbruik dat hierop vermeld stond, konden CD&V-jongeren Aart Van Oekelen, Sally Van Gorp, Bart Van Eeckhoven en Orry Van de Wauwer met behulp van de V-test nagaan welke leverancier het goedkoopste uitkwam voor de verbruiker.

De V-test is een objectieve test opgemaakt door de VREG, de Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt. Iedereen kan de test online uitvoeren. Toch vond JONG CD&V Schilde het nodig om de avond te organiseren. “Hopelijk vinden meer mensen de weg naar de V-test door onze activiteit. Verder zagen we dat de aanwezigen die de test al eens gedaan hadden toch nog met vragen zaten. Ook hen hebben we kunnen verderhelpen”, legt nieuwe jongere Bart Van Eeckhoven uit. De activiteit heeft ook resultaat opgeleverd, weet jongerenvoorzitter en gemeenteraadslid Orry Van de Wauwer: “We hebben een 15-tal gezinnen geholpen. De meeste van hen bleken aangesloten te zijn bij een te dure energieleverancier. Daarnaast ondervonden we dat het vaak goedkoper uitkwam om je gas en elektriciteit bij een afzonderlijke leverancier af te nemen”.

De aanwezigen kregen de resultaten va de test na afloop per mail bezorgd. Voor zij die niet over e-mail beschikten werden de resultaten later afgeprint aan huis gebracht.